Nabory wniosków

Nabór wniosków na dotacje w ramach Tarczy Antykryzysowej - dla 3 kodów PKD

W związku z wejściem w życie  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19  ogłaszam nabór wniosków na dotacje na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej

 

TERMIN NABORU 


od 1 stycznia do 15 kwietnia 2022r.
 

DO KOGO KIEROWANA JEST DOTACJA?


Do mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy którzy na dzień 31 marca 2021 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), jako rodzaj przeważającej działalności z kodami:
  • 56.30.Z  Przygotowywanie i podawanie napojów
     
  • 93.29A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form  rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej powierzchni
     
  • 93.29Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
 
Oceny PKD dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmuje dzień 31 marca 2021r.) nie będą uwzględniane,
 
  • którego przychód z działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu grudniu 2021r. był  niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w:
    • analogicznym miesiącu roku poprzedniego, tj. w grudniu 2020r., lub
    • lutym 2020r. lub
    • wrześniu 2020r. lub
    • listopadzie 2021r.
 
  • którzy nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na dzień 31 marca 2021 r. oraz na dzień złożenia wniosku o dotację,
  • o dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.


KWOTA DOTACJI

  • Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5.000 zł
  • Dotacja może być udzielona tylko jeden raz
  • Dotację można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. Dotychczas otrzymaną pomoc można sprawdzić na stronie UOKiK.
 

MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKÓW

Uwaga! Aby złożyć wniosek konieczne jest posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz konta na portalu praca.gov.pl.
 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

Uwaga!

Umowa dotacji jest plikiem pdf połączonym z wnioskiem elektronicznym. Z jej treścią należy zapoznać się przed lub w trakcie wypełniania wniosku. Umowa wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami jako integralna całość, opatrywana jest kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, więc prosimy nie dołączać skanu umowy oraz załączników podpisanych odręcznie.
 

WAŻNE INFORMACJE

  • Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
  • Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
  • W przypadku śmierci przedsiębiorcy w okresie od dnia udzielenia dotacji do upływu okresu 3 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej, spadkobiercy przedsiębiorcy nie są obowiązani do zwrotu udzielonej dotacji.
    • Starosta może przeprowadzić kontrolę wobec mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji, w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, w zakresie:
  • wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem
  • właściwego dokumentowania dotacji
Kontrolowany przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
  • Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielenia dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
  • Przychód z tytułu udzielonej dotacji, nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym
    od osób prawnych.
     
  • Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz.Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020r. ze zm.).
     
  • Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
 
 

OSOBY DO KONTAKTU

Piotr Rusynko -  pośrednik pracy - tel. 767 461 472
Natalia Samulska - pośrednik pracy - tel. 767 461 471
Małgorzata Jankowska - specjalista ds. programów - tel. 767 461 427
Elżbieta Dawidowicz  - specjalista ds. programów - tel. 767 461 426