Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego - Powiatowy Urząd Pracy w Lubinie

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Wydawca treści

Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

NABÓR WNIOSKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS) pula podstawowa W DNIACH 05.02.2025 r. - 14.02.2025 r.

Powiatowy Urząd Pracy w Lubinie informuje, iż dysponuje środkami z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w wysokości 1.100.000,00 zł. W związku z powyższym w dniach 05.02.2025 r. – 14.02.2025 r. uruchamia nabór wniosków o finansowanie z KFS kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy.

Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków z KFS składa Wniosek w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności (o ile spełnia warunek bycia pracodawcą).

Uwaga: Wniosek należy wypełnić wyłącznie na JEDNO DZIAŁANIE obejmujące kształcenie ustawiczne (jedno szkolenie – jeden wniosek). W przypadku planowania większej ilości szkoleń, na każdy kurs należy złożyć odrębny wniosek.

 

Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego PUP w Lubinie przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych tylko z poniższymi priorytetami.

Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2025 - Limit podstawowy tzw. Pula Ministra:

Priorytet nr 1 – wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub województwie.

Przy ocenie wniosku Urząd Pracy będzie brał pod uwagę zawody wskazane w badaniu „Barometr zawodów 2025" dla powiatu lubińskiego:

https://barometrzawodow.pl/modul/publikacje?publication=county&province=1&county=33&year=2025

 

Priorytet nr 2 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy; wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy” w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Pod pojęciem procesów należy rozumieć zaś serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu. Przykładowymi kategoriami procesów biznesowych są: proces zarządczy, który kieruje działaniem systemu, np. zarządzanie przedsiębiorstwem lub zarządzanie strategiczne), proces operacyjny (który dotyczy istoty biznesu i źródła wartości dodanej, np. zaopatrzenie, produkcja, marketing, sprzedaż), proces pomocniczy (który wspiera procesy główne, np. księgowość, rekrutacja, wsparcie techniczne)                            

https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Ostateczna decyzja w tej sprawie należy do urzędu pracy i zależy przede wszystkim od jednostkowej oceny sytuacji. Decyzja dotycząca uznania spełnienia wymagań priorytetu 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dla urzędu dokumentu  dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.

 

Priorytet nr 3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet ten dotyczy pracodawców prowadzących działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 roku, oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024, poz. 1859). Warunkiem skorzystania ze środków jest prowadzenie działalności na terenie gminy z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.

 

Priorytet nr 4 – Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

  • do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
  • dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
  • rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
  • do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
  • na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
  • dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu. Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia         7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów. Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania  i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE.

 

Priorytet nr 5 – Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenie z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Brak jest konkretnych kryteriów dostępu tzn. że o środki może aplikować każdy zainteresowany pracodawca. Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy. Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy. Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

  • rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
  • przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
  • skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
  • różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych
  • promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

 

Priorytet nr 6 – Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

W ramach tego priorytetu może być finansowane szkolenie tylko dla cudzoziemców. Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności: doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, w szczególności w kontekście słownictwa specyficznego  dla danego zawodu lub branży, doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu a także rozwój miękkich kompetencji uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów zatrudniających cudzoziemców.

 

Priorytet nr 7 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych; Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem korzystania ze środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego kształcenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Pracodawca musi posiadać PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 – Pomoc społeczna  z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. W ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. specjalizacje pielęgniarek i położnych.

 

Priorytet nr 8 – Rozwój umiejętności cyfrowych.

Wnioskodawca w uzasadnieniu składanego wniosku powinien wykazać,   że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej, tworzeniem treści cyfrowych, programowaniem czy cyberbezpieczeństwem.

 

Priorytet nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priorytet adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii. Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego. W Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:

  • dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,
  • decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,
  • digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym rynku energii).

Urząd pracy może przeznaczyć środki KFS na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:

  1. określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego, w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
  2. kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  3. egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  4. badania lekarskie i lub psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  5. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się w oparciu o § 6 ust.5 rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Dz. U. 2018 poz. 117):

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy; Przy ocenie wniosku Urząd Pracy będzie brał pod uwagę: Listę zawodów i specjalności z uwzględnieniem kwalifikacji i umiejętności zawodowych, na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy styczeń 2025
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia o czym informuje się pracodawcę na piśmie,w przypadku:

  1. niepoprawienia wniosku we wskazanym przez Urząd terminie lub
  2. niedołączenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Dz.U. z 2018 r. poz. 117).

Do wniosku pracodawca dołącza:

  1. zaświadczenie lub oświadczenie o pomocy de minimis;
  2. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności -w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - np. umowa spółki cywilnej, statut w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni lub inne dokumenty właściwe dla jednostek budżetowych, szkół przedszkoli wraz z dokumentem wskazującym osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy;
  4. program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu;
  5. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
  6. Załącznik do wniosku dot. spełnienia danego priorytetu.

Ponadto, w przypadku stwierdzenia posiadania zaległości z opłacaniem składek w ZUS przez wnioskodawcę oraz niezłożeniem stosownych wyjaśnień przez wnioskodawcę w tym zakresie wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie.

Przed wypełnieniem dokumentów należy dokładnie zapoznać się z „Zasadami przyznawania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie”.

Ocena wniosku przebiegać będzie według dołączonej do ogłoszenia „Karty oceny wniosku pracodawcy  o przyznanie środków KFS na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy".

W przypadku spełniania kryteriów, wskazanych powyżej, przez większą liczbę wniosków na kwotę przekraczającą dostępny limit środków KFS na dany rok, wpływ na sposób rozpatrzenia będzie miała wartość otrzymanej przez pracodawcę pomocy w latach 2022-2024.

Uwaga:

  1. Kształcenie, o które wnioskuje pracodawca powinno rozpocząć się nie wcześniej niż 45 dni, licząc od dnia zakończenia naboru. Przewidziane do realizacji kształcenie ustawiczne należy zakończyć do 30 września 2025 r., (z wyłączeniem studiów podyplomowych).
  2. Zmiana uczestnika kształcenia jest możliwa tylko przed rozpoczęciem formy kształcenia, w przypadku gdy kandydat był zatrudniony u pracodawcy na dzień złożenia wniosku o KFS na umowę o pracę w oparciu o Kodeks Pracy oraz spełnia kryteria, które pozostają w ścisłym związku z uzasadnieniem potrzeb szkoleniowych wskazanego w złożonym wniosku Priorytetu.
  3. Wszelkie zmiany dotyczące realizacji kształcenia ustawicznego mogą nastąpić dopiero po uzyskaniu zgody Urzędu Pracy.
  4. W przypadku wniosku składanego przez publiczną placówkę oświatową, w którym do kształcenia   przewidziany jest Dyrektor placówki konieczne jest złożenie oddzielnego wniosku na kształcenie pracowników placówki i oddzielnego wniosku na kształcenie Dyrektora placówki. Powyższe wynika z faktu udzielania dofinansowania pracodawcy, zgodnie z przepisami prawa pracodawcą nauczycieli jest placówka oświatowa a pracodawcą Dyrektora placówki jest odpowiednio Wójt/Burmistrz/Starosta/Prezydent, który powołał Dyrektora na to stanowisko.
  5. To samo dotyczy niepublicznych szkół podstawowych, należy złożyć osobno wniosek na dyrektora i osobno na pracowników (w przypadku dyrektora należy rozgraniczyć kto jest pracodawcą dla dyrektora).
  6. W przypadku wniosków obejmujących kierowników jednostek organizacyjnych samorządu wniosek powinien podpisać również odpowiednio Wójt/Burmistrz/Starosta/Prezydent, a dla pozostałych pracowników kierownik jednostki organizacyjnej (osobny wniosek na kierownika i na pracowników).
  7. Wnioski złożone przez jednostki organizacyjne powiatu podlegają opiniowaniu przez Radę Rynku Pracy.

W przypadku pytań związanych z zasadami udzielania wsparcia ze środków KFS, bądź pojawiających się wątpliwości co do sposobu wypełnienia wniosku, informacji udzielają Specjaliści ds. rozwoju zawodowego pod nr telefonu 76/ 746-14-91, 76/746-14-92, 76/746-14-73.

Wnioski należy składać na aktualnym druku dostępnym do pobrania w wersji edytowalnej na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie: www.lubin.praca.gov.pl. w terminie naboru wniosków tj. 05.02.2025 r. – 14.02.2025 r. w formie:

  • papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie, ul. Kilińskiego 12 b, 59-300 Lubin – sekretariat  pok. nr 10 w godzinach pracy Urzędu, tj. od 7:30 – do 15:30. W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie;​​​
  • elektronicznej z wykorzystaniem ePUAP, e-Doręczenia lub praca.gov.pl. O złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku na platformę. Wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy ePUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Kolejność złożenia wniosków nie ma wpływu na ich ocenę.

Wnioski złożone przez rozpoczęciem naboru lub po zakończeniu naboru nie będą rozpatrywane.

Urząd Pracy pisemnie informuje pracodawcę o sposobie jego rozpatrzenia.

Załączniki:

  1. Wniosek KFS 2025.
  2. Załącznik  dot. wskazanego priorytetu.
  3. Karta oceny wniosku o przyznanie środków KFS 2025.
  4. Zasady przyznawania pracodawcy środków z KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie.
  5. Kierunkowe wytyczne dla urzędów pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy w roku 2025.

Uwaga: Zgodnie z wyjaśnieniami Departamentu Podatków Dochodowych Ministerstwa Finansów, środki pochodzące z państwowego funduszu celowego jakim jest Fundusz Pracy a przekazane na finansowanie kosztów zadań realizowanych w ramach KFS nie posiadają statusu wartości nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa w ramach rządowych programów, a co za tym idzie nie są wyłączone z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.

Załączniki

Wniosek KFS 2025 pula podstawowa
Wniosek KFS 2025 pula podstawowa.doc 1317 KB
Nowy formularz o pomocy de minimis
Nowy formularz o pomocy de minimis.pdf 380 KB
Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis
Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis.pdf 118 KB
Zasady przyznawania środków z KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie
Zasady przyznawania środków z KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie.pdf 283 KB
Załącznik 1 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2
Załącznik 1 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2.docx 16 KB
Załącznik 2 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3
Załącznik 2 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3.docx 16 KB
Załącznik 3 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6
Załącznik 3 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6.docx 15 KB
Załącznik 4 - Oświadczenie Pracodawcy o spełnianiu Priorytetu 7
Załącznik 4 - Oświadczenie Pracodawcy o spełnianiu Priorytetu 7.docx 24 KB
Załącznik 5 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8
Załącznik 5 - oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8.docx 15 KB
Karta oceny wniosku 2025
Karta oceny wniosku 2025.docx 49 KB
Lista zawodów i specjalności 2025
Lista zawodów i specjalności 2025.docx 120 KB

Aplikacje zagnieżdżone

Nagłówek

Aktualności

Wydawca treści

Zdjęcie artykułu Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
30.01.2025

Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Informacje o naborze wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Zdjęcie artykułu Komunikat ZUS w sprawie naboru wniosków
28.01.2025

Komunikat ZUS w sprawie naboru wniosków

Nabór wniosków, organizowany przez ZUS, na konkurs o dofinansowanie projektów poprawiających bezpieczeństwo pracy i zmniejszających oddziaływanie szkodliwych czynników w miejscu pracy.

Zdjęcie artykułu Wydawanie PIT-11 za 2024 rok
23.01.2025

Wydawanie PIT-11 za 2024 rok

Informacja o możliwości odbioru PIT-11 i rocznego raportu składek ZUS za rok 2024.

Zdjęcie artykułu Zaproszenie na konferencję pn. „Wsparcie beneficjentów...
21.01.2025

Zaproszenie na konferencję pn. „Wsparcie beneficjentów...

Zaproszenie na konferencję otwierającą projekt pn. „Wsparcie beneficjentów Programu PEDS 2021 - 2027".

Zdjęcie artykułu Wstrzymujemy nabór wniosków na wyposażenie lub...
17.01.2025

Wstrzymujemy nabór wniosków na wyposażenie lub...

Informacja o wstrzymaniu naboru wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy.

Zdjęcie artykułu Nabór wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska...
09.01.2025

Nabór wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska...

Informacja o naborze wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy.

Zdjęcie artykułu Podział środków pieniężnych Funduszu Pracy na 2025 rok
09.01.2025

Podział środków pieniężnych Funduszu Pracy na 2025 rok

Informacja o podziale środków pieniężnych Funduszu Pracy na 2025 rok.

Zdjęcie artykułu Uruchamiamy nabory wniosków
09.01.2025

Uruchamiamy nabory wniosków

Informacja o naborach wniosków na aktywne formy wsparcia dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

Zdjęcie artykułu Wsparcie dla pracodawców zatrudniających żołnierzy
03.01.2025

Wsparcie dla pracodawców zatrudniających żołnierzy

Informacja o wsparciu dla pracodawców zatrudniających żołnierzy aktywnej rezerwy lub obrony terytorialnej.

Zdjęcie artykułu Nabór do projektu „To jest zmiana”
02.01.2025

Nabór do projektu „To jest zmiana”

Celem projektu jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w życiu społeczno - zawodowym 160 osób z terenu województwa dolnośląskiego.

Zdjęcie artykułu Bony na zasiedlenie
17.12.2024

Bony na zasiedlenie

Posiadamy jeszcze środki na bony na zasiedlenie dla osób bezrobotnych do 30 roku życia.

Zdjęcie artykułu 24 grudnia 2024 urząd czynny do 13:00
17.12.2024

24 grudnia 2024 urząd czynny do 13:00

Informacja o skróconym czasie pracy urzędu w dniu 24.12.2024.

Zdjęcie artykułu Wstrzymujemy nabór wniosków na dotacje
13.12.2024

Wstrzymujemy nabór wniosków na dotacje

Informujemy, iż wstrzymujemy nabór wniosków na dotacje na rozpoczęcie indywidualnej działalności gospodarczej z powodu wyczerpania środków.

Zdjęcie artykułu Priorytety i plan wydatkowania KFS 2025
09.12.2024

Priorytety i plan wydatkowania KFS 2025

Informacja ministra właściwego ds. pracy o wysokości środków, wytycznych oraz priorytetach wydatkowania KFS na 2025 rok.

Zdjęcie artykułu Badanie zapotrzebowania na środki KFS
09.12.2024

Badanie zapotrzebowania na środki KFS

Informacja o badaniu zapotrzebowania na środki KFS na dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w 2025 roku.

Projekty i programy dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych na terenach, na których w 2024 r. miały miejsce klęski żywiołowe

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych na terenach, na których w 2024 r. miały miejsce klęski żywiołowe

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych  do 30 roku życia

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych  z niskimi kwalifikacjami (nieposiadających świadectwa dojrzałości) lub bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych z niskimi kwalifikacjami (nieposiadających świadectwa dojrzałości) lub bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.
Zdjęcie artykułu Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych, zwłaszcza tych znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz osób młodych w powiecie lubińskim”

Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych, zwłaszcza tych znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz osób młodych w powiecie lubińskim”

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych wspierana ze środków Funduszu Pracy.
Zdjęcie artykułu Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych, zwłaszcza tych znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz osób młodych w powiecie lubińskim” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027

Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych, zwłaszcza tych znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz osób młodych w powiecie lubińskim” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Informacje dla osób niepełnosprawnych

Język migowy
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Lokalizacja urzędu